اخبار حاشیه های فوتبال
جدیدترین اخبار روز فوتبال
سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, :: 10:4 ::  نويسنده : hamid

الف – چاوش: شاید هوشنگ نصیرزاده شوخی اش گرفته بود!

دیشب پس از مسابقه حساس و دیدنی منچستر یونایند – رئال مادرید ، از شبکه سوم سیما با هوشنگ نصیرزاده تماس گرفتند. جاودانی، مجری برنامه گزارش ورزشی با او مزاح می‌کرد و قضاوتش را درمورد داور مسابقه منچستر – رئال زیر سوال می‌‌برد. نصیرزاده هم برای آنکه جلوی جاودانی اصطلاحا کم نیاورد، سوتهای داوران را به نفع تیم رئال مادرید به گزارشگر یادآور می‌شد. او حتی در عین ناباوری خطای هند رافائل را پنالتی نمی‌دانست!

معلوم نیست نصیرزاده دیشب شوخی‌اش گرفته بود یا نظراتش را به صورت جدی‌ عنوان می‌کرد. ولی در هر دو حالت، موضع گیری چنین شخصیتی علیه یک تیم ورزشی چندان مطلوب نبود.

نصیرزاده دو سال پیش تصمیم اشتارک را درباره اخراج په‌په صحیح خواند. آنهم برای صحنه ای که دوربین ها نشان می‌دادند هیچ برخوردی میان په‌په و آلوس صورت نگرفت. ظاهرا علت دفاع وی از آن تصمیم، استناد بر یکی از قوانین اصلی فیفا مبنی بر بروز رفتار خشن از بازیکنان بود که بر آن اساس، باید بازیکن سفیدپوش اخراج می‌شد. حال نگارنده این نوشتار قصد دارد با نشان دادن کلیپی از حرکت دیشب نانی نظر دیشب نصیرزاده و نیز، کسانی که با ذهنیتی از الکلاسیکوی قبلی قصد دارند جریان داوری را به نفع رئال قلمداد کنند، به چالش بکشد.

وقتی از زاویه بالا که در پشت سر دوبازیکن قرار دارد صحنه اخراج را می‌بینیم، همگی فکر می‌کنیم نانی ضمن ندیدن بازیکن حریف، به قصد توپ کف پایش را از زمین جدا می‌کند. ولی واقعیت اینجاست که این بازیکن پس از آنکه به توپ نمی‌رسد با کف پایش عامدانه آربلوا را هل می‌دهد. این حرکت نانی مصداقی است از رفتار خشن که ممکن بود سلامتی جسمی آربلوا را به خطر بیاندازد. لطفا ثانیه‌های ششم تا دوزداهم این کلیپ را (ترجیحا به صورت کند) تماشا کنید. خواهید دید که نانی هنگامی که به هوا برمی‌خیزد، آربلوا را می بیند و پس از اینکه کف پایش به پهلوی بازیکن شماره 17 رئال می‌چسبد، خیلی سریع به او لگدی پرتاب می‌کند:

برای دیدن ویدئو، کلیک کنید

این حرکت، تصمیم داور را برای اخراج رونی توجیه می‌کند.

البته آقای نصیرزاده براساس صحنه های بازپخش شده از شبکه سوم سیما نظرشان را ابراز کردند. صحنه هایی که از دوربین بالایی پشت سربازیکنان پخش می‌شد. اما نظر ایشان راجع به درستی تصمیم داور مبنی بر پنالتی اعلام نکردن هند رافائل و همچنین، گفته هایشان درباره اینکه داور در فلان مسابقه و بهمان مسابقه به ضرر رئال پنالتی نگرفته، نشان می‌داد ایشان کمی مغرضانه نسبت به رئال مادرید رای می‌دهد. حال درخواست می‌شود تصاویر این ویدئو را به صورت آهسته تماشاکنید:

برای دیدن ویدئو، کلیک کنید

این ویدیو تصویری است بسیار واضح و گویا (آنهم از همه ی زوایا) از عامدانه بودن برخورد دست رافائل با توپ ؛ به نحوی که باعث تغییر مسیر توپ می‌شود و جلوی گلزنی هیگواین را می‌گیرد. اما آقای نصیرزاده این خطا را پنالتی نمی‌دانست. شاید به خاطر کری خواندن با جاودانی بود. اگر چنین گزاره ای صحیح باشد باید به حال فوتبالمان تاسف خورد؛ وقتی در چنین سطحی و با چنین حجم بیننده ای ، مجری صراحتا از علاقه اش به تیم رئال می‌گوید و کارشناس برای کم نیاوردن واقعیت را انکار می‌کند.

واژه های «بی احتیاطی» و «بی مبالاتی » و «حرکت غیرورزشی» معانی مختلفی دارند و کاربردی متفاوت. اگر داور در صحنه ای تشخیص دهد هریک از این سه حالت روی داده است ، باید متناسب با شدت و یا نفس عمل تصمیمی مناسب اتخاذ کند.

بی مبالاتی به آن می‌گویند که بازیکن بدون در نظر گرفتن عاقبت عمل خود مرتکب خطایی شود. مثلا حرکتی کند که ممکن است سلامتی خود یا بازیکنی را به خطر بیاندازد، هرچند چنین نشود. در چنین حالتی اگر بازیکن به بی مبالاتی اقدام کند و خطایی صورت نگیرد داور باید خطا اعلام کند. اگر برخورد صورت گیرد در خصوص هفت خطای ذکر شده در کتاب قوانین داوری فیفا، داور باید به بازیکن بی مبالات کارت زرد نشان دهد و اگر شدت عملش زیاد بود وی را اخراج کند. مثلا په په با اینکه می دانست دنی آلوس ممکن بود پایش را برای گرفتن توپ به جلو بیاندازد ، نباید با کف پا به قصد گرفتن توپ حرکت می‌کرد . این عمل مصداق بی مبالاتی بود. در آن حالت اگر برخوردی میان دو بازیکن صورت نمی گرفت داور باید به نفع بارسا خطا اعلام می‌کرد و اگر برخورد می‌شود، باید به په‌په کارت زرد نشان می‌داد. اما نمایش دنی آلوس و موقعیت قرارگیری اشتارک، باعث شد داور تصور کند په په هنگام بروز آن خطا، نیروی بیش از حد به حریف وارد کرده و به همین دلیل او را اخراج نمود.

بی احتیاطی نیز بدین معناست که بازیکن بدون زمینه قبلی اقدام به حرکتی می‌کند که ممکن است منتج به خطا شود. مثلا نانی قصد داشت توپ ارسالی را بدزدد، اما به یکباره آربلوا ظاهر می‌شود و خطا صورت می‌گیرد. اگر در چنین صحنه ای نانی بدون زمینه قبلی خطایی مرتکب شده باشد داور حتی نباید به او کارت نشان دهد و اگر شدت عمل خطای کف پایش زیاد باشد باید با کارت زرد او را جریمه کند.

اما حرکت غیرورزشی مصداق های فراوان دارد مثلا کسی بداند صاحب توپ نمی شود و به قصد آسیب، ضربه ای به حریف بزند و ...

با این مقدمه و توضیحات، نگارنده قصد دارد در این سطور به اشتباه خود در بکارگیری این واژه ها به جای یکدیگر از خوانندگان این سایت عذرخواهی کند.

مطلب اخیری که به نام این ناچیز در سایت مرجع خبری رئال مادرید درج شد، حاکی از عجله و بی دقتی نگارنده در کاربرد واژه های فوق بود. در مقاله «آقای نصیرزاده، شوخی می‌کنید؟» قصد این بود که حرکت په په به عنوان مصداق بی مبالاتی معرفی شود. این در حالی است که سهوا عبارت حرکت خشن به کار برده شد.

همچنین، آن مقاله قصد داشت اثبات کند نانی حرکت غیر ورزشی مرتکب شده است. اما به جای استعمال این واژه، عبارت رفتار خشن را به کار برد. هدف این بود که با نشان دادن ثانیه های 6 تا 12 و همچنین دقیقه 1:05 الی 1:10 کلیپ اول نوشتار قبلی، به خواننده اثبات شود نانی پس از آنکه می‌بیند توپ به او نمی‌رسد در حالی که کف پایش به آربلوا چسبیده، زانوی خم شده‌اش را صاف می‌کند و با حرکتی غیرورزشی سعی می‌کند حریف را از کار بیاندازد. این رفتار، حرکتی غیرورزشی بود که داور در آن صورت می‌بایست همان لحظاتی که نانی به زمین افتاده وی را اخراج می‌کرد و در گزارش‌اش نیز آن را قید می‌نمود. اما اگر داور برداشت کرده بود حرکت نانی مصداق بی احتیاطی است، نباید اخراجش می‌کرد.

فارق از بحث بالا، عده ای از دوستان منچستری اعتراض می‌کردند که چرا در این مطلب به خطاهای آربلوا و خطای پنالتی راموس اشاره‌ای نشد. در پاسخ به این دوستان باید گفت، غرض از کنارهم گذاشتن کلمات نوشتار قبلی، تنها نقد عملکرد و رفتارهای نصیرزاده و جاودانی بود. مخاطب نوشتار قبلی نگارنده هواداران منچستر نبودند. بلکه مجری و کارشناس داوری شبکه سه بود. چرا که نصیرزاده قصد داشت هرچه جاودانی می‌گوید را انکار کند و جاودانی نیز نصیرزاده را مسخره می‌کرد. هرچند تصاویری که به نصیرزاده نشان داده می‌شد بی کیفیت بود و از زاویه ای نامعلوم. اما قضاوت کارشناس فنی مسابقه درباره دلیل تعویض دیماریا بیش از پیش ثابت کرد کیفیت برنامه های تحلیلی ورزش شبکه سه تا به کجا با شبکه ی عرب زبان الجزیره اسپورت تفاوت دارد.

سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, :: 10:3 ::  نويسنده : hamid

به خوبي به ياد مي اورم روزهايي را كه بي تو بودم... بي اميد، بي انگيزه... مي ديدم مي شنيدم راه مي رفتم اما حسي درون قلبم فرياد مي زد كه چيزي كم دارم... و باز هم به خوبي به ياد دارم روزي را كه تو را يافتم... تو كه باشي هيچ نمي خواهم جز دو چشم... حتي دو چشم هم نه يك چشم هم كافي است... تنها تو را مي نگرم و مي دانم كه تو مرا نمي بيني... 
قلبم با هر بار ديدن تو محكم تر از قبل خود را به ديوار مي كوبد و ميدانم كه تو اين را حس نمي كني... اما اين را هم به خوبي مي دانم كه مي داني در جاي جاي جهان قلب هايي هستن كه فقط براي تو مي زنند... وقت هايي كه تو هستي ديگران نيستند... وقتي كه تو باشي از هر هستي نيست مي شوم و فقط تو مي شوي هستي من... صدا را بالا مي برم تا فقط تو در سرم باشي روزهايي كه نيستي با يادت و اميد بودن و موفقيتت ارامم...
وقتي كه با سر افرازي پرچم افتخارت را بالا مي بري دست هايم به شكرانه ي بالا رفتن پرچم افتخارت بالا مي روند و فقط خداست كه ان لحظه عمق شادي ام را حس مي كند... روزهايي كه نمي درخشي نابودم... بي تو هيچ نيستم و ندرخشيدنت هيچم مي كند...
وقتي شادي ديگران را در برابرت مي بينم اب مي شوم و ان لحظه كه با ديدن شادي ديگران از سر تاسف اه مي كشي نا بود مي شوم... ولي باز هم فقط تويي كه قلبم را تسخير كرده اي... تو هميشه درخشاني خورشديي هستي كه كاهي اوقات ابر سعي در پوشاندن ان دارم اما خورشيد خورشيد است... اگر چه پشت ابر باشد صداي نمايشگر را بالا مي برم... فرياد " گل " از زبان گزارشگر اشك شوق در چشمانم مي نشاند و باز هم تو هستي كه با لباس برف رنگت مي دوي و در دل من شعف به جا مي گذاري...
تو شادي اما من از تو شاد ترم... تو شادي اما خودت مي داني كه عمق شعف عاشقانت بيان كردني نيست و به اين افتخار، افتخار مي كني بازي تمام مي شود و فرمانده با ابهت به سمت دوربين ها مي رود... مي گويند داور كمك كرد... مي گويند تو هيچ نبودي اما نمي دانند كه تو همه چيز من و امثال من بودي... فرمانده دفاع مي كند و تو با افتخار به عاشقانت شعف هديه مي كني خورشيد من... هميشه تابان باش


سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, :: 10:2 ::  نويسنده : hamid

وقتی اربلوا با ضربه ای باعث شد تا کاسیاس هم طعم مصدومیت را بچشد . خیلی ها با توجه به اینکه آدان در حد نام رئال نبود فصل را برای رئال تمام شده دانستند . و از همان روز گمانه زنی ها را برای فصل بعد اغاز کردند و حتی مورینیو را از تیم اخراج و انچلوتی را جانشین او کردند . 
در میان گزینه های جانشینی کاسیاس تقریبا دروازبان سطح بالایی نبود تا خلا کاسیاس را پر کند جز نام بزرگی مانند سزار که از او هم فقط نام بزرگ باقی مانده بود . دیگو لوپز که امد مثل یک هندوانه سربسته بود اما وقتی این هندوانه قاچ خورد همه دیدیم که چه هندوانه شیرین و خوش اب رنگی است . تقریبا در بازیهایی که او دروازیان بود من شخصا به خاطر ندارم که رئال روی اشتباه او گل خورده باشد و گل های خورده توسط لوپز یا اکثرا حاصل اشتباه راموس !!!! و خط دفاعی بوده است یا حاصل قدرت و دقت بالای بازیکن حریف ...
او در مقابل بارسلونا و منچستر نشان داد که شاید نامش در حد کاسیاس نباشد اما از منظر توان فنی چیزی از کاسیاس کم ندارد . و این لوپز نیست که باید از یهبود کاسیاس بترسد بلکه کاسیاس باید پس از بهبودی تلاش دو برابری را انجام دهد . و شاید مورینیو اختلافات با کاسیاس را هم دوباره به یاد اورد و حتی کاسیاس را ذخیره لوپز قرار دهد .

شنبه 7 مرداد 1391برچسب:, :: 17:8 ::  نويسنده : hamid

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فوتبال و آدرس footballihayeiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 5
بازدید ماه : 5
بازدید کل : 968
تعداد مطالب : 72
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1